Češi a reklama

Velikost textu: A A A

Češi a reklama

Ilustrační foto
  • autor: Redakce

 Jak se změnilo vnímání reklamních sdělení v roce 2014? Funguje reklama podle spotřebitelů stejně jako dřív, nebo dochází k určitému posunu? Nejen na tyto otázky odpovídá průzkum zadaný českou marketingovou asociací.

Místo prodeje jako klíčový prostor pro reklamu

Podle výsledků uvedeného průzkumu nejvíce spotřebitelů souhlasí s reklamou v místě prodeje a pozitivně ji přijímá – pro obchodníky v kamenných prodejnách je toto zjištění důležité, protože mohou zákazníka efektivně vybízet k nákupu.
Přesycenost internetovou reklamou se oproti předchozímu roku zvýšila, dosahuje zhruba 50 %.

Jen 20 % diváků televizní reklamy nepřepíná

Zajímavá jsou zjištění ohledně televizní reklamy. Tento typ reklamního sdělení vadí naprosté většině konzumentů, a proto k ní také tak přistupují – přepnou na jiný kanál nebo odejdou z místnosti. Jen pětina dotázaných nechává reklamu běžet. Z hlediska objemu prostředků investovaných do reklamy televize jako typ média jednoznačně vede.

Reklamám se nedá věřit

Poněkud smutným, ale nikoli překvapivým zjištěním je skutečnost, že až tři čtvrtiny dotázaných zastávají názor, že se reklamám nedá věřit – nepovažují je za důvěryhodné.
Jak velký je vlastně český reklamní trh a kolik miliard se na něm protočí?

Hrubé mediální investice v prvním polovině roku 2014

Podle dostupných dat co do objemu investovaných prostředků jednoznačně vede televizní reklama se zhruba 15 investovanými miliardami. Tisková reklama, která je na druhém místě, přesahuje 8 miliard a odstup dalších mediatypů je výrazně větší.
Na internetu proinvestovaly firmy více než 3 miliardy a v rádiích téměř tři miliardy. Nejdůležitější pro marketéry je období druhé poloviny roku, nicméně podíl jednotlivých mediatypů je i za první pololetí z hlediska rozdělení vypovídající.
Zajímavostí je, že největším inzerentem je společnost Unilever a pomyslné druhé místo obsadil diskontní řetězec Lidl. Je zřejmé, že malé a střední firmy nedosáhnou na velká média, a proto využívají převážně lokální outdoorovou reklamu nebo internet.

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách ziskweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel ziskweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách - ziskweb.cz.

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Vyhledávání firem

Zaměření
Lokalita
Typ firmy:

Štítky: reklama

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Práce a podnikání
Tisk vizitek: přežitek nebo nezbytná součást byznysu?

I když většina současné obchodní komunikace se přesunula do online světa, zůstávají schůzky a osobní styk základním kamenem…

Práce a podnikání
Výroba reklamy má smysl pouze u profesionálů

Reklama je důležitou součástí podnikání. V dnešní obrovské konkurenci v jakémkoliv odvětví se ukazuje, že kvalitně udělaná…

Práce a podnikání
Registrace vaší firmy v katalozích – v čem pomůže vašemu byznysu

 Registrace do firemních katalogů je jedním z kroků SEO, tedy optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Co…

Práce a podnikání
Kdy se vyplatí inzerovat v reklamních tiskovinách?

 Plánujete letákovou kampaň a přemýšlíte nad její efektivitou? Co se s letáky a reklamními tiskovinami ve skutečnosti…

Práce a podnikání
Newsletter jako cesta k zákazníkovi

 Přemýšlíte nad tím, zda by se vám nevyplatilo vytvářet pro vaše zákazníky newsletter? Váháte, zda je tato forma marketingové…

Práce a podnikání
Bez originální reklamy je úspěch složitý

Prosadit a dlouhodobě se udržet není v dnešní době pro žádného podnikatele nic jednoduchého. Abyste zvýšili vaše šance,…

Práce a podnikání
Rizika guerilla marketingu 1/2

 Experimenty na prvním místěGuerilla marketing vyžaduje především nápaditost a experimentování. Pokud se vám nějaké…

Práce a podnikání
Rizika guerilla marketingu 2/2

 Zamýšlení nad výhodami a nevýhodamiNa začátku je třeba si uvědomit, v jakém oboru podnikáte, co budete nabízet…

 
Vítejte Spoření Půjčky Investice Pojištění Daně Právo Práce a podnikání Bydlení
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY