Co je to virální marketing a jeho význam

Velikost textu: A A A

Co je to virální marketing a jeho význam

Ilustrační foto
  • autor: Redakce

Pojem virální marketing je v současnosti vcelku hodně skloňovaný a mohou za to především moderní společnosti, které jej využívají jako skvělý nástroj pomáhající v propagaci a potažmo i prodeji zboží. Pojem virální marketing je spojen zejména s existenci sociálních sítí. Jde o reklamu řešenou právě prostřednictvím sociálních sítí. Pro některé firmy je tento typ marketingu hlavní součástí jejich strategie, nicméně většina podnikatelských subjektů je typická tím, že virální marketing používá pouze jako jeden z nástrojů své propagace.

Co je důležité u virálního marketingu

U virálního marketingu by si měl člověk, který se snaží tímto způsobem řešit svou reklamu dát pozor na několik základních záležitostí. Tou první je určitě samotný obsah sdělení. Ten by měl být maximálně srozumitelný a kompaktní. Sdělení ve strohé podobě umí mnohdy říct více, než je tomu u některých článků, které jsou zbytečně květnaté a v podstatě nic neříkající. Hodně dobré je stanovení základních bodů vaší reklamy, které jasně poukážou na to, co je z hlediska reklamního sdělení nejdůležitější. Jinak se ale nemusí virální marketing šířit pouze prostřednictvím sociálních sítí, Ale může zaplavit i blogy či mikrology anebo drobná sdělení v diskuzích na internetu.

Význam virálního marketingu

U některých společností představuje virální marketing klíčovou formu propagace, která umí přitáhnout velké množství zákazníků. Lidé si mezi sebou neposílají různá reklamní sdělení pouze za účelem koupě konkrétního produktu anebo služby. V určitých případech se jedná spíše o zábavu, ke které přidávají emotikony a jiná další sdělení přátelského charakteru. Pokud mají sdělení skutečnou hodnotu, což se často logicky neděje, tak jsou posílána i jako prestižní záležitost. Lidé si tak jejich prostřednictvím vylepšují své společenské postavení.
 

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách ziskweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel ziskweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách - ziskweb.cz.

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Vyhledávání firem

Zaměření
Lokalita
Typ firmy:

Štítky: marketing

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Práce a podnikání
10 tipů, jak vylepšit image firmy

 Poškodila vás zpráva o vaší firmě v médiích, nebo byste jen v rámci rozvoje vaší firmy vylepšili i vnímání…

Práce a podnikání
Psychologie a význam barev v marketingu a propagaci

Barvy hrají v životě člověka velkou roli a z psychologického hlediska jde o jednu ze skvělých možností, jak ovlivnit mínění…

Práce a podnikání
Nejúspěšnější reklamní kampaně guerilla marketingu

Reklamní kampaně s použitím guerilla marketingu se prosazují stále častěji. Není se čemu divit, jelikož tento typ marketingu…

Práce a podnikání
Guerilla marketing - pro koho má význam

Guerilla marketing je poměrně zajímavou formou marketingu, který se vyznačuje omezeným rozpočtem, který je ovšem spojen s…

Práce a podnikání
Formy a možnosti publikování na firemním profilu na facebooku 2/3

Mít firemní web na facebooku ještě není bůhvíjakou výhrou. Je nutné se o něj maximálně obezřetně starat. Péče o facebookové…

Práce a podnikání
10 možností, jak vyřešit nastavení PPC 2/2

Co nejmenší útrataPochopitelně je pro každého výhodné platit co nejméně za klik. Ze začátku budete investovat více, později…

Práce a podnikání
Jaká reklama je efektivní?

 Známý princip říká, že reklama by měla cílit do oblastí, kde jsou „ryby“, tedy potenciální zákazníci. Nemá tedy příliš…

Práce a podnikání
Hlavní omyly a mýty při správě facebookového profilu firmy 2/2

Stačí vložit příspěvek, když si vzpomenuPři správě facebookového profilu firmy velká chyba. Daná sociální síť je kanálem,…

 
Vítejte Spoření Půjčky Investice Pojištění Daně Právo Práce a podnikání Bydlení
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY