Kdy se vyplatí inzerovat v reklamních tiskovinách?

Velikost textu: A A A

Kdy se vyplatí inzerovat v reklamních tiskovinách?

Ilustrační foto
  • autor: Redakce

 Plánujete letákovou kampaň a přemýšlíte nad její efektivitou? Co se s letáky a reklamními tiskovinami ve skutečnosti děje a jak zvýšit naděje na to, že vaši reklamu zákazník skutečně uvidí?

Většinou lidé slevy hledají

Ačkoli existují skalní odpůrci slev nebo ti, kteří si nepřejí do své schránky žádné reklamní tiskoviny dostávat, existuje i poměrně velká skupina lidí, která slevy cíleně vyhledává. Je to zhruba nadpoloviční většina všech, kteří letáky do schránky dostanou.

Český zákazník je velmi citlivý na cenu a obchodníci se shodují na tom, že některé zboží nelze bez slevy vlastně vůbec prodat. Mezi tento sortiment patří například dětské pleny nebo káva. Onu většinu spotřebitelů, kteří se podle ceny rozhodují a slevy vyhledávají, netvoří jen senioři a nízkopříjmové skupiny, ale i ti spotřebitelé, kteří by si mohli dovolit na cenu nekoukat.

Více než 40 % zákazníků však letáky sice odebírá – tedy neodmítá jejich odběr prohlášením na schránce – ale nepoužívá je k vyhledávání slev, nýbrž k ryze praktickým účelům. Reklamní tiskovina poslouží pak stejně dobře jako jakýkoli jiný starý papír – a toto využití je noční můrou všech, kteří svoji reklamu v letáku draze zaplatili.

Jak se prodat v letáku

Předně je důležité vědět, že není leták jako leták. Klasický tištěný leták, který je distribuován do schránek domácností, má největší účinnost, pokud si ho potenciální zákazník vybere ze schránky spolu s další poštou, když se vrací po práci domů. Pokud do schránky letáky dorazí večer, je šance na úspěch výrazně menší.
Pokud jde však o elektronický leták, jsou jeho cílová skupina, stejně jako čas, kdy je čten, odlišné. Lidé pracující v kanceláři čtou newslettery nejčastěji po vyřízení základní ranní pracovní agendy, tedy po deváté hodině.

Pro váš úspěch je podstatná také výše slevy. Zákazník totiž nakupuje spíše podle ceny a typu zboží než podle slevy, a největší úspěch mají slevy okolo třiceti procent. Takže pokud vyprodáváte sklad a chcete zákazníky nalákat na 80% slevu, můžete mít paradoxně menší úspěch než při nižší slevě.

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách ziskweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel ziskweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách - ziskweb.cz.

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Vyhledávání firem

Zaměření
Lokalita
Typ firmy:

Štítky: reklama

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Práce a podnikání
Tisk vizitek: přežitek nebo nezbytná součást byznysu?

I když většina současné obchodní komunikace se přesunula do online světa, zůstávají schůzky a osobní styk základním kamenem…

Práce a podnikání
Výroba reklamy má smysl pouze u profesionálů

Reklama je důležitou součástí podnikání. V dnešní obrovské konkurenci v jakémkoliv odvětví se ukazuje, že kvalitně udělaná…

Práce a podnikání
Registrace vaší firmy v katalozích – v čem pomůže vašemu byznysu

 Registrace do firemních katalogů je jedním z kroků SEO, tedy optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Co…

Práce a podnikání
Newsletter jako cesta k zákazníkovi

 Přemýšlíte nad tím, zda by se vám nevyplatilo vytvářet pro vaše zákazníky newsletter? Váháte, zda je tato forma marketingové…

Práce a podnikání
Češi a reklama

 Jak se změnilo vnímání reklamních sdělení v roce 2014? Funguje reklama podle spotřebitelů stejně jako dřív, nebo…

Práce a podnikání
Bez originální reklamy je úspěch složitý

Prosadit a dlouhodobě se udržet není v dnešní době pro žádného podnikatele nic jednoduchého. Abyste zvýšili vaše šance,…

Práce a podnikání
Rizika guerilla marketingu 1/2

 Experimenty na prvním místěGuerilla marketing vyžaduje především nápaditost a experimentování. Pokud se vám nějaké…

Práce a podnikání
Rizika guerilla marketingu 2/2

 Zamýšlení nad výhodami a nevýhodamiNa začátku je třeba si uvědomit, v jakém oboru podnikáte, co budete nabízet…

 
Vítejte Spoření Půjčky Investice Pojištění Daně Právo Práce a podnikání Bydlení
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY