Úvod / Práce a podnikání / Může nový webdesign e-shopu pomoci v prodeji zboží?
Provozujete e-shop, prodeje stagnují, nebo dokonce klesají, a přemýšlíte nad tím, jak prodeje opět zvýšit? Jedním ze zakopaných psů může být i nevhodně zvolený nebo zastaralý webdesign – pokud tomu tak skutečně je, vyplatí se ho změnit. Jak to poznat?
Ačkoli hraje webdesign jakýchkoli stránek velmi důležitou roli, je postaven v rámci, který je daný tvůrci webu – stojí totiž na informační architektuře webu. Jde o funkční kostru, na kterou přidáváte další komponenty, jako například webdesign.
Proč je architektura tak důležitá? Protože je to právě architektura, která určuje, jak intuitivní ovládání bude e-shop mít, jak snadno průchozí bude a jak snadno v něm zákazník najde to, co hledá.
Pokud využíváte některou z e-shopových šablon, máte architekturu jasně danou, můžete jen měnit barvy, velikosti, skrývat nebo zakrývat některé položky, a podle toho web přizpůsobovat aktuálním potřebám. Pokud však využíváte e-shop na míru, je na místě zjistit, zda za poklesem objednávek nestojí nevyhovující architektura – v době založení e-shopu mohla být dostačující, ale nyní již není.
Webdesing je součást vaší corporate identity, je to vaše tvář, se kterou se zákazníci setkávají. Stejně jako je vizáž a vystupování důležité u obchodníků, neměl by být webdesign opomíjen u e-shopu. Na co se v oblasti e-shopového designu zaměřit?
Důležité je, aby zákazník našel, co hledá – důležité věci musí být viditelné na první pohled, web musí přehledný a pro zákazníka přívětivý.
Zásadní roli hraje design titulní stránky – jejím hlavním cílem je vybudovat v zákazníkovi potřebu prokliknout se dále a později samozřejmě nakoupit.
Pokud plní titulní stránka svoji hlavní funkci a zákazník postoupí dál, bude hrát samozřejmě nejdůležitější roli detail produktu, a proto by podle některých odborníků měl webdesignér začínat svoji práci právě zde. Novým trendem jsou velké fotografie v detailu produktu a vyčerpávající informace o dodací době, celkové ceně a popis produktu.
Pro zákazníka je důležité moci si zboží prohlédnout. Samozřejmě prodáváte-li online potraviny, nemusíte vkládat fotografii ze všech stran, ale pokud prodáváte boty, nebo dokonce šperky, je důležité dát zákazníkovi pocit, že přesně ví, co kupuje – tedy poskytnout detailní fotografie ze všech úhlů pohledu.
Důležitá je logičnost členění kategorií a kvalitní fulltextové vyhledávání.
Využije-li zákazník filtrování produktů, měl by mít možnost si výsledky upravit. Při řazení produktů je umožňovat používat různé způsoby (cena, dostupnost, akce) a také různé pohledy na výsledky vyhledávání. Někomu stačí textový výpis, jiný požaduje kompletní list.
Pokud je vaše nabídka zboží závislá na ročním období, je vhodné mít možnost ladit celkový vzhled e-shopu tematicky.
Pokud si nevíte s příčinou poklesu vašich prodejů rady, je vhodné celou věc konzultovat s odborníkem, který vám pomůže identifikovat příčinu. Posléze vám doporučí postup, jak odstranit nejpalčivější problémy.
Články a informace zveřejněné na stránkách ziskweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel ziskweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách - ziskweb.cz.
zdroj:Štítky: eshopy
Z 1296 kontrolovaných e-shopů 80 % z nich porušovalo zákonem dané povinnosti, vyplývá ze souhrnné zprávy…
Pokud se chystáte spustit vlastní internetový obchod, tak máte v podstatě dvě možnosti. Tou první je vytvoření eshopu…
Ekonomická krize je pomalu zažehnána a na vzestupu jsou téměř všechna odvětví, včetně oblasti online obchodování.…
Na internetu nakupuje každý z nás, tedy téměř každý. Co vede hrstku těch, kteří internetové obchody nemají v lásce,…
V Česku nastává zlatá éra srovnávačů cen v e-shopech. Proč jsou srovnávače tak vyhledávané? Průzkumy ukazují,…
Podnikání na internetu se proměňuje s měnícími se požadavky zákazníků. Internetové obchody a kamenné prodejny…
Přemýšlíte nad tím, zda by se vám nevyplatilo vytvářet pro vaše zákazníky newsletter? Váháte, zda je tato forma marketingové…
Online podnikání patří k velmi oblíbeným formám výdělečné činnosti. Existuje mnoho variant, přičemž prim hraje poskytování…
.
Prodej družstevního bytu, přesněji řečeno převod družstevního podílu na bytové jednotce za úplatu, má svoje pravidla. Nejinak je tomu v případě zdanění…
Od 28.2.2021 je státem spuštěn nový portál Moje Daně (na mojedane.cz), který má funkci online finančního úřadu. Co všechno nabídne a co to pro daňové poplatníky…
V rámci podpory boje proti Covid-19 rozhodla česká vláda o změně sazby DPH u respirátorů. Podle hlavní hygieničky by měli lidé respirátory používat na…
Reklamní odkaz Náš tip.
S každým rokem přibývá počet lidí, kteří se potýkají s exekucemi. Do této situace…
Půjčky | RedakceDluhopisyDluhopis se také jinak řekne obligace a jde o cenný papír, který umožňuje…
Investice | RedakceProdej družstevního bytu, přesněji řečeno převod družstevního podílu na bytové…
Bydlení | RedakceOd 28.2.2021 je státem spuštěn nový portál Moje Daně (na mojedane.cz), který má funkci…
Daně | RedakceS každým rokem přibývá počet lidí, kteří se potýkají s exekucemi. Do této situace…
Půjčky | RedakceProdej družstevního bytu, přesněji řečeno převod družstevního podílu na bytové…
Bydlení | RedakceDluhopisyDluhopis se také jinak řekne obligace a jde o cenný papír, který umožňuje…
Investice | RedakceOd 28.2.2021 je státem spuštěn nový portál Moje Daně (na mojedane.cz), který má funkci…
Daně | RedakceS každým rokem přibývá počet lidí, kteří se potýkají s exekucemi. Do této situace…
Půjčky | RedakceProdej družstevního bytu, přesněji řečeno převod družstevního podílu na bytové…
Bydlení | RedakceNa plyn přešlo v posledních desetiletích tisíce domácností. Vytápění domu plynovým…
Bydlení | RedakceV rámci podpory boje proti Covid-19 rozhodla česká vláda o změně sazby DPH u respirátorů.…
Daně | Redakce