Může nový webdesign e-shopu pomoci v prodeji zboží?

Velikost textu: A A A

Může nový webdesign e-shopu pomoci v prodeji zboží?

Ilustrační foto
  • autor: Redakce

Provozujete e-shop, prodeje stagnují, nebo dokonce klesají, a přemýšlíte nad tím, jak prodeje opět zvýšit? Jedním ze zakopaných psů může být i nevhodně zvolený nebo zastaralý webdesign – pokud tomu tak skutečně je, vyplatí se ho změnit. Jak to poznat?

Webdesign je až za architekturou webu

Ačkoli hraje webdesign jakýchkoli stránek velmi důležitou roli, je postaven v rámci, který je daný tvůrci webu – stojí totiž na informační architektuře webu. Jde o funkční kostru, na kterou přidáváte další komponenty, jako například webdesign.

Proč je architektura tak důležitá? Protože je to právě architektura, která určuje, jak intuitivní ovládání bude e-shop mít, jak snadno průchozí bude a jak snadno v něm zákazník najde to, co hledá.
Pokud využíváte některou z e-shopových šablon, máte architekturu jasně danou, můžete jen měnit barvy, velikosti, skrývat nebo zakrývat některé položky, a podle toho web přizpůsobovat aktuálním potřebám. Pokud však využíváte e-shop na míru, je na místě zjistit, zda za poklesem objednávek nestojí nevyhovující architektura – v době založení e-shopu mohla být dostačující, ale nyní již není.

Jak by měl webdesign fungovat

Webdesing je součást vaší corporate identity, je to vaše tvář, se kterou se zákazníci setkávají. Stejně jako je vizáž a vystupování důležité u obchodníků, neměl by být webdesign opomíjen u e-shopu. Na co se v oblasti e-shopového designu zaměřit?

Důležité je, aby zákazník našel, co hledá – důležité věci musí být viditelné na první pohled, web musí přehledný a pro zákazníka přívětivý.
Zásadní roli hraje design titulní stránky – jejím hlavním cílem je vybudovat v zákazníkovi potřebu prokliknout se dále a později samozřejmě nakoupit.

Pokud plní titulní stránka svoji hlavní funkci a zákazník postoupí dál, bude hrát samozřejmě nejdůležitější roli detail produktu, a proto by podle některých odborníků měl webdesignér začínat svoji práci právě zde. Novým trendem jsou velké fotografie v detailu produktu a vyčerpávající informace o dodací době, celkové ceně a popis produktu.

Pro zákazníka je důležité moci si zboží prohlédnout. Samozřejmě prodáváte-li online potraviny, nemusíte vkládat fotografii ze všech stran, ale pokud prodáváte boty, nebo dokonce šperky, je důležité dát zákazníkovi pocit, že přesně ví, co kupuje – tedy poskytnout detailní fotografie ze všech úhlů pohledu.
Důležitá je logičnost členění kategorií a kvalitní fulltextové vyhledávání.

Využije-li zákazník filtrování produktů, měl by mít možnost si výsledky upravit. Při řazení produktů je umožňovat používat různé způsoby (cena, dostupnost, akce) a také různé pohledy na výsledky vyhledávání. Někomu stačí textový výpis, jiný požaduje kompletní list.
Pokud je vaše nabídka zboží závislá na ročním období, je vhodné mít možnost ladit celkový vzhled e-shopu tematicky.
Pokud si nevíte s příčinou poklesu vašich prodejů rady, je vhodné celou věc konzultovat s odborníkem, který vám pomůže identifikovat příčinu. Posléze vám doporučí postup, jak odstranit nejpalčivější problémy.
 

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách ziskweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel ziskweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách - ziskweb.cz.

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Vyhledávání firem

Zaměření
Lokalita
Typ firmy:

Štítky: eshopy

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Práce a podnikání
Jaká rizika přináší nakupování přes internet?

 Z 1296 kontrolovaných e-shopů 80 % z nich porušovalo zákonem dané povinnosti, vyplývá ze souhrnné zprávy…

Práce a podnikání
Chcete provozovat internetový obchod? Atomer má pro vás řešení!

 Pokud se chystáte spustit vlastní internetový obchod, tak máte v podstatě dvě možnosti. Tou první je vytvoření eshopu…

Práce a podnikání
E-commerce se v Česku daří

 Ekonomická krize je pomalu zažehnána a na vzestupu jsou téměř všechna odvětví, včetně oblasti online obchodování.…

Práce a podnikání
Proč se někteří lidé zákazníkem vašeho e-shopu pravděpodobně nestanou

 Na internetu nakupuje každý z nás, tedy téměř každý. Co vede hrstku těch, kteří internetové obchody nemají v lásce,…

Práce a podnikání
K čemu vám bude cenový srovnávač?

 V Česku nastává zlatá éra srovnávačů cen v e-shopech. Proč jsou srovnávače tak vyhledávané? Průzkumy ukazují,…

Práce a podnikání
S jednoduchým e-shopem bez kvalitních služeb si nevystačíte, zákazníci žádají víc

 Podnikání na internetu se proměňuje s měnícími se požadavky zákazníků. Internetové obchody a kamenné prodejny…

Práce a podnikání
Newsletter jako cesta k zákazníkovi

 Přemýšlíte nad tím, zda by se vám nevyplatilo vytvářet pro vaše zákazníky newsletter? Váháte, zda je tato forma marketingové…

Práce a podnikání
Jak vést úspěšný eshop?

Online podnikání patří k velmi oblíbeným formám výdělečné činnosti. Existuje mnoho variant, přičemž prim hraje poskytování…

 
Vítejte Spoření Půjčky Investice Pojištění Daně Právo Práce a podnikání Bydlení
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY