Psychologie a význam barev v marketingu a propagaci

Velikost textu: A A A

Psychologie a význam barev v marketingu a propagaci

Ilustrační foto
  • autor: Redakce

Barvy hrají v životě člověka velkou roli a z psychologického hlediska jde o jednu ze skvělých možností, jak ovlivnit mínění veřejnosti a názor konkrétní individuality. Každá barva je schopna něco vyjadřovat a určitě je možné říct, že umí člověka přivábit, ale naopak i odradit. Barev lze skvěle využívat v psychologii reklamy. Marketing mnohých firem stojí mimo jiné právě na barevném provedení svých reklamních ploch. Co tedy jednotlivé barvy vyjadřují?

Zelená barva

Když se řekne zdraví a čistá příroda, tak se logicky většin lidí vybaví zelená barva. Jakýsi pocit vnitřního uspokojení a klid na duši mohou výrobky mající zelený obal skutečně vzbuzovat. Třeba reklama na jogurty Activia může o tomto faktu jednoznačně svědčit. Často je ale zelená využívána na reklamu jiného typu. Jmenovat můžeme kupříkladu reklamu na bioplyn.

Žlutá zahřeje

Jestliže chcete na veřejnost působit hřejivým a příjemným způsobem, zvolíte jako hlavní žlutou barvu. Ta je jednak součástí spektra teplých barev a jednak také představuje veselou mysl. Popravdě je ale schopna nejvíce zatížit oči a dlouhé pohledy na ni nejsou ideální. Proto je vhodnější jako doplňková barva.

Červená zdrojem emocí

Silné emoce a vzrušení přináší červená barva. Vášeň, láska, city a další součásti lidského temperamentu jsou červené barvě maximálně vlastní. Chcete-li svou reklamou zaujmout na první pohled, pak bude prosycena červenou. Ostatně reklamy na McDonalds, KFC a další jsou červenou barvou doslova protkány.

Modrá pro muže

Modrá barva je spíše určena pro muže. Působí vcelku chladně, ale symbolizuje pocit vnitřního klidu. Mnohdy je tato barva součástí veřejných interiérových prostor anebo kanceláří firmy. Z hlediska komunikace se jedná o ryze intenzivní barvu, kterou nikdo hned tak nezapomene.
 

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách ziskweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel ziskweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách - ziskweb.cz.

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Vyhledávání firem

Zaměření
Lokalita
Typ firmy:

Štítky: marketing

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Práce a podnikání
10 tipů, jak vylepšit image firmy

 Poškodila vás zpráva o vaší firmě v médiích, nebo byste jen v rámci rozvoje vaší firmy vylepšili i vnímání…

Práce a podnikání
Co je to virální marketing a jeho význam

Pojem virální marketing je v současnosti vcelku hodně skloňovaný a mohou za to především moderní společnosti, které jej využívají…

Práce a podnikání
Nejúspěšnější reklamní kampaně guerilla marketingu

Reklamní kampaně s použitím guerilla marketingu se prosazují stále častěji. Není se čemu divit, jelikož tento typ marketingu…

Práce a podnikání
Guerilla marketing - pro koho má význam

Guerilla marketing je poměrně zajímavou formou marketingu, který se vyznačuje omezeným rozpočtem, který je ovšem spojen s…

Práce a podnikání
Formy a možnosti publikování na firemním profilu na facebooku 2/3

Mít firemní web na facebooku ještě není bůhvíjakou výhrou. Je nutné se o něj maximálně obezřetně starat. Péče o facebookové…

Práce a podnikání
10 možností, jak vyřešit nastavení PPC 2/2

Co nejmenší útrataPochopitelně je pro každého výhodné platit co nejméně za klik. Ze začátku budete investovat více, později…

Práce a podnikání
Jaká reklama je efektivní?

 Známý princip říká, že reklama by měla cílit do oblastí, kde jsou „ryby“, tedy potenciální zákazníci. Nemá tedy příliš…

Práce a podnikání
Hlavní omyly a mýty při správě facebookového profilu firmy 2/2

Stačí vložit příspěvek, když si vzpomenuPři správě facebookového profilu firmy velká chyba. Daná sociální síť je kanálem,…

 
<a href=Found. " />
<a href=Found. " /> Found.
Vítejte Spoření Půjčky Investice Pojištění Daně Právo Práce a podnikání Bydlení
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY