Cenu zboží prodejci často podceňují

Velikost textu: A A A

Cenu zboží prodejci často podceňují

Ilustrační foto
  • autor: Redakce

 I cena má svoji cenu, nemusí však být nejnižší, abyste byli v prodeji úspěšní. Existují i jiné způsoby, jak přilákat nové zákazníky a udržet si je. Co všechna cena ovlivňuje a jak ji správně nastavit?

Cena jako jeden z hlavních marketingových nástrojů

Fakt, že český spotřebitel je citlivý na cenu, zřejmě nikoho nepřekvapí. Přesto existují komodity, u nichž cena hraje vyšší roli než u jiných. U zboží nebo služeb, které jsou svým způsobem výjimečné a těžko dostupné, můžete cenu nasadit výše. Zákazník nebude kvůli ceně váhat, zda si je koupit, či nikoli.

Pokud však nabízíte takové zboží nebo takové služby, které nabízí i konkurence, musíte vyšší cenu odůvodnit. Jednoduše řečeno nabídnout více než ostatní, ať už se jedná o příjemnější prostředí k nákupu, profesionální obsluhu, lepší servis nebo další služby navíc.

Nebojte se proto přistoupit k vyšší ceně, pokud dokážete zákazníkům nabídnout více než konkurence. Znalost konkurenčního prostředí je však pro správné nastavení ceny zásadní, stejně jako znalost vašich zákazníků.

Cena v e-commerce

V oblasti internetového obchodování platí více než v klasických obchodech, že cena není rozhodujícím faktorem nákupu. A to navzdory tomu, že zákazník může využít různé srovnávače cen a služeb, z nichž jednoznačně vidí, který z dostupných e-shopů nabízí nejpříznivější podmínky.

Pro zákazníky e-shopů je důležitá také zkušenost ostatních zákazníků a spolehlivost e-shopu, faktorů je tedy celá řada. Krátké dodací lhůty a příznivou cenu za dopravu zákazník neocení, pokud zboží e-shop nedodá včas. Proto má obchodování na internetu jistá specifika, která nelze přenášet do oblasti kamenných prodejen.

Kdy je cena už moc vysoká?

Jak poznáte, že je cena vámi nabízeného zboží nebo nabízených služeb příliš vysoká? Především tak, že nejste konkurenceschopní, o vaše produkty není zájem, zákazníci se vás ptají na možnost slevy případně na rozsah nabízených služeb, aby porovnali nabídku s konkurencí.

Proto je zásadní mít vždy aktuální přehled o konkurenci a sledovat vývoj trhu. Vezměme jako konkrétní příklad trh s potravinami – naprostá většina Čechů nakupuje potraviny v obchodních řetězcích, tedy vše na jednom místě. Navzdory tomu se však daří i specializovaným prodejnám delikates, sýrů, dovozových potravin nebo farmářským obchodům. Ceny jsou v nich nesrovnatelně vyšší, ale také kvalita výrobků je vyšší, a proto i takové prodejny nacházejí svoje zákazníky. Nekoupí vše na jednom místě, ale najdou konkrétní výrobky, profesionální obsluhu a individuální přístup.

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách ziskweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel ziskweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách - ziskweb.cz.

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Vyhledávání firem

Zaměření
Lokalita
Typ firmy:

Štítky: podnikání, obchod

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Práce a podnikání
Sháníte prostory pro podnikání? Svěřte to odborníkům!

 Každý podnikatel ví, že čas jsou peníze. Je proto logické, že všichni, kdo se podnikání věnují, by měli investovat…

Práce a podnikání
Získejte kontakty na seriózní stavební firmy

 Stavebnictví v České republice nezažívá zrovna nejlepší časy. Hospodářská recese ztěžuje podnikání nejedné firmě v…

Právo
Co dělat, když vám někdo dluží za fakturu?

 Váš odběratel vám nezaplatil a nevíte, jak máte postupovat, abyste se domohli zaplacení faktury? Poradíme vám, jak…

Práce a podnikání
Jak začít podnikat

Uvažujete o podnikání a nevíte přesně jak na to? Co všechno je potřeba vědět, znát a zařídit před zahájením podnikání? Poradíme…

Daně
Jak na daňovou evidenci

Pokud podnikáte, vedení daňové evidence se rozhodně nevyhnete. K čemu vlastně daňová evidence slouží a jakým způsobem je…

Práce a podnikání
Co je dohoda o pracovní činnosti

Sháníte brigádu nebo jste v pozici zaměstnavatele a uvažujete, že byste na dohodu přibrali šikovného pracovníka? Jaký je…

Právo
Obchodní společnosti v kostce

Uvažujete o založení firmy nebo přibrání společníka do obchodu? Podívejte se, jaké máte možnosti! Vzniku obchodní společnosti…

Investice
Tichý společník - výhodná investice?

Potřebujete pro své podnikání finanční injekci a nechcete si půjčovat peníze od banky? Pořiďte si tichého společníka! Co…

Práce a podnikání
Jak si vyřídit živnostenský list I.

Rozhodnutí padlo a teď je potřeba zvolit druh živnosti a vyřídit vše potřebné. Které živnosti známe a jak dlouho trvá vyřízení…

 
<html>
<head><title>403 Forbidden</title></head>
<body>
<center><h1>403 Forbidden</h1></center>
<hr><center>nginx</center>
</body>
</html>
<html>
<head><title>403 Forbidden</title></head>
<body>
<center><h1>403 Forbidden</h1></center>
<hr><center>nginx</center>
</body>
</html>
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
<a href=Found. " />
<a href=Found. " /> Found. <!DOCTYPE HTML PUBLIC 301 Moved Permanently

Moved Permanently

The document has moved here.

" />
<!DOCTYPE HTML PUBLIC 301 Moved Permanently

Moved Permanently

The document has moved here.

" /> 301 Moved Permanently

Moved Permanently

The document has moved here.

Vítejte Spoření Půjčky Investice Pojištění Daně Právo Práce a podnikání Bydlení
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY