Úvod / Práce a podnikání / Psychologie a význam barev v marketingu a propagaci
Barvy hrají v životě člověka velkou roli a z psychologického hlediska jde o jednu ze skvělých možností, jak ovlivnit mínění veřejnosti a názor konkrétní individuality. Každá barva je schopna něco vyjadřovat a určitě je možné říct, že umí člověka přivábit, ale naopak i odradit. Barev lze skvěle využívat v psychologii reklamy. Marketing mnohých firem stojí mimo jiné právě na barevném provedení svých reklamních ploch. Co tedy jednotlivé barvy vyjadřují?
Zelená barva
Když se řekne zdraví a čistá příroda, tak se logicky většin lidí vybaví zelená barva. Jakýsi pocit vnitřního uspokojení a klid na duši mohou výrobky mající zelený obal skutečně vzbuzovat. Třeba reklama na jogurty Activia může o tomto faktu jednoznačně svědčit. Často je ale zelená využívána na reklamu jiného typu. Jmenovat můžeme kupříkladu reklamu na bioplyn.
Žlutá zahřeje
Jestliže chcete na veřejnost působit hřejivým a příjemným způsobem, zvolíte jako hlavní žlutou barvu. Ta je jednak součástí spektra teplých barev a jednak také představuje veselou mysl. Popravdě je ale schopna nejvíce zatížit oči a dlouhé pohledy na ni nejsou ideální. Proto je vhodnější jako doplňková barva.
Červená zdrojem emocí
Silné emoce a vzrušení přináší červená barva. Vášeň, láska, city a další součásti lidského temperamentu jsou červené barvě maximálně vlastní. Chcete-li svou reklamou zaujmout na první pohled, pak bude prosycena červenou. Ostatně reklamy na McDonalds, KFC a další jsou červenou barvou doslova protkány.
Modrá pro muže
Modrá barva je spíše určena pro muže. Působí vcelku chladně, ale symbolizuje pocit vnitřního klidu. Mnohdy je tato barva součástí veřejných interiérových prostor anebo kanceláří firmy. Z hlediska komunikace se jedná o ryze intenzivní barvu, kterou nikdo hned tak nezapomene.
Články a informace zveřejněné na stránkách ziskweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel ziskweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách - ziskweb.cz.
zdroj:Štítky: marketing
Poškodila vás zpráva o vaší firmě v médiích, nebo byste jen v rámci rozvoje vaší firmy vylepšili i vnímání…
Pojem virální marketing je v současnosti vcelku hodně skloňovaný a mohou za to především moderní společnosti, které jej využívají…
Reklamní kampaně s použitím guerilla marketingu se prosazují stále častěji. Není se čemu divit, jelikož tento typ marketingu…
Guerilla marketing je poměrně zajímavou formou marketingu, který se vyznačuje omezeným rozpočtem, který je ovšem spojen s…
Mít firemní web na facebooku ještě není bůhvíjakou výhrou. Je nutné se o něj maximálně obezřetně starat. Péče o facebookové…
Co nejmenší útrataPochopitelně je pro každého výhodné platit co nejméně za klik. Ze začátku budete investovat více, později…
Známý princip říká, že reklama by měla cílit do oblastí, kde jsou „ryby“, tedy potenciální zákazníci. Nemá tedy příliš…
Stačí vložit příspěvek, když si vzpomenuPři správě facebookového profilu firmy velká chyba. Daná sociální síť je kanálem,…
.
Prodej družstevního bytu, přesněji řečeno převod družstevního podílu na bytové jednotce za úplatu, má svoje pravidla. Nejinak je tomu v případě zdanění…
Od 28.2.2021 je státem spuštěn nový portál Moje Daně (na mojedane.cz), který má funkci online finančního úřadu. Co všechno nabídne a co to pro daňové poplatníky…
V rámci podpory boje proti Covid-19 rozhodla česká vláda o změně sazby DPH u respirátorů. Podle hlavní hygieničky by měli lidé respirátory používat na…
Reklamní odkaz Náš tip.
S každým rokem přibývá počet lidí, kteří se potýkají s exekucemi. Do této situace…
Půjčky | RedakceProdej družstevního bytu, přesněji řečeno převod družstevního podílu na bytové…
Bydlení | RedakceAudit účetních závěrek vzniká společnostem, kterým předepisuje tuto povinnost zákon.…
Daně | RedakceNoční můrou každého podnikatele je kontrola ze strany úřadů s delším časovým…
Práce a podnikání | RedakceS každým rokem přibývá počet lidí, kteří se potýkají s exekucemi. Do této situace…
Půjčky | RedakceProdej družstevního bytu, přesněji řečeno převod družstevního podílu na bytové…
Bydlení | RedakceNoční můrou každého podnikatele je kontrola ze strany úřadů s delším časovým…
Práce a podnikání | RedakceAudit účetních závěrek vzniká společnostem, kterým předepisuje tuto povinnost zákon.…
Daně | RedakceS každým rokem přibývá počet lidí, kteří se potýkají s exekucemi. Do této situace…
Půjčky | RedakceProdej družstevního bytu, přesněji řečeno převod družstevního podílu na bytové…
Bydlení | RedakceNoční můrou každého podnikatele je kontrola ze strany úřadů s delším časovým…
Práce a podnikání | RedakceAudit účetních závěrek vzniká společnostem, kterým předepisuje tuto povinnost zákon.…
Daně | Redakce