Newsletter jako cesta k zákazníkovi

Velikost textu: A A A

Newsletter jako cesta k zákazníkovi

Ilustrační foto
  • autor: Redakce

 Přemýšlíte nad tím, zda by se vám nevyplatilo vytvářet pro vaše zákazníky newsletter? Váháte, zda je tato forma marketingové komunikace pro váš obor vhodná, nebo dokonce přínosná? Možná budete překvapeni.

Newsletter není leták ve schránce

Kvalitní newsletter nelze ztotožňovat s reklamními tiskovinami, které mají lidé zastrkané v poštovních schránkách. Od nich se totiž v mnohém liší.
Předně newslettery zasílané obyčejnou poštou jsou určeny pro jiného zákazníka, než je ten váš – zaměřují se na sortiment potravin, hobbymarketů a podobných produktů. Takový newsletter pak obsahuje stovky nabídek na zboží, které si zákazník může, ale vůbec nemusí chtít koupit. Leták není adresný, je stejný pro všechny v daném místě a vychází z předpokladu, že řadu z inzerovaných věcí by si zákazník v tomto období stejně někde koupil, tak proč mu je nenabídnout právě u vás.

Naproti tomu e-mailový newsletter by měl být napsán tak a měl by obsahovat takové informace, aby oslovil právě toho, komu je zasílán. Takový newsletter nemůže obsahovat soupis vašich novinek nebo informace o rozšíření vašich služeb – měli byste mít několik verzí odlišných podle pohlaví adresátů, jejich historie ve vašem obchodě apod.

Samozřejmě by měl graficky odpovídat nejen adresátům, ale také svému účelu. Pokud máte e-shop zaměřený na chytré telefony, musí být i newsletter těmto technologiím přizpůsobený.

Nabídněte informace, které zákazník ocení

Nejlepším způsobem, jak vytvořit kvalitní newsletter, je nabídnout zákazníkovi informace, které hledá, a ještě něco navíc. Vyplatí se nabídnout i takové informace, které nelze koupit nebo které s vašimi produkty přímo nesouvisejí. Zjistěte, co vaši zákazníci potřebují, a nabídněte jim to – šance na přečtení newsletteru tím výrazně zvýšíte.

Budujte vztah

Správný newsletter není až na výjimku několika sektorů, například médií, pravidelně se opakujícím soupisem novinek za uplynulý týden. Je to nástroj pro posílení vztahů se zákazníky, proto je důležité dát zákazníkovi najevo, že znáte jeho potřeby a že je pro vás důležitý právě on.
V období letních dovolených nabídnete jiné produkty svým zákazníkům, kterým je okolo dvaceti let, a jiné rodinám s dětmi. Dejte najevo, že znáte potřeby těch, kterým píšete.

Bezproblémové odhlášení odběru jako slušnost

V neposlední řadě je dobré zachovávat zásady slušnosti i v případě, že se zákazník rozhodne vaše novinky neodebírat. Nekomplikujte mu cestu k realizaci jeho rozhodnutí a umožněte mu odhlásit se jedním proklikem přímo z newsletteru. Nenuťte ho složitě editovat nastavení a odhlášení provést až v pátém kroku.

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách ziskweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel ziskweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách - ziskweb.cz.

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Vyhledávání firem

Zaměření
Lokalita
Typ firmy:

Štítky: internet, eshopy, reklama

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Práce a podnikání
Bez stabilního a vysokorychlostního internetu ve světě byznysu neuspějete

Současná moderní doba klade na firmy a podnikatele vysoké nároky. Drtivá většina zákazníků totiž používá internet k vyhledávání…

Práce a podnikání
Jak moderně podnikat

Moderní doba vyžaduje používání moderních prostředků. Ačkoliv se to může většině čtenářů zdát jako zbytečná ztráta času,…

Práce a podnikání
Brigáda na internetu - možnosti a příležitosti

V dnešní době, kdy se zvyšuje nezaměstnanost a je ekonomická krize, není jednoduché vydělat peníze. To platí zejména pro…

Práce a podnikání
Emailová korespondence - 7 bodů, jak správně komunikovat

Email je fenoménem poslední doby a vytlačuje klasickou pozemní poštu a korespondenci. Proto neuškodí si uvědomit, jaké základní…

Práce a podnikání
Tisk vizitek: přežitek nebo nezbytná součást byznysu?

I když většina současné obchodní komunikace se přesunula do online světa, zůstávají schůzky a osobní styk základním kamenem…

Práce a podnikání
Výroba reklamy má smysl pouze u profesionálů

Reklama je důležitou součástí podnikání. V dnešní obrovské konkurenci v jakémkoliv odvětví se ukazuje, že kvalitně udělaná…

Práce a podnikání
Registrace vaší firmy v katalozích – v čem pomůže vašemu byznysu

 Registrace do firemních katalogů je jedním z kroků SEO, tedy optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Co…

Práce a podnikání
Jaká rizika přináší nakupování přes internet?

 Z 1296 kontrolovaných e-shopů 80 % z nich porušovalo zákonem dané povinnosti, vyplývá ze souhrnné zprávy…

Práce a podnikání
Dobrá doména – co může ovlivnit

Doménové jméno je jedním z parametrů, které ovlivňují vaši úspěšnost na poli internetu. Jak moc důležitá je pro váš byznys?Jak…

 
Vítejte Spoření Půjčky Investice Pojištění Daně Právo Práce a podnikání Bydlení
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY