Úvod / Práce a podnikání / Newsletter jako cesta k zákazníkovi
Přemýšlíte nad tím, zda by se vám nevyplatilo vytvářet pro vaše zákazníky newsletter? Váháte, zda je tato forma marketingové komunikace pro váš obor vhodná, nebo dokonce přínosná? Možná budete překvapeni.
Kvalitní newsletter nelze ztotožňovat s reklamními tiskovinami, které mají lidé zastrkané v poštovních schránkách. Od nich se totiž v mnohém liší.
Předně newslettery zasílané obyčejnou poštou jsou určeny pro jiného zákazníka, než je ten váš – zaměřují se na sortiment potravin, hobbymarketů a podobných produktů. Takový newsletter pak obsahuje stovky nabídek na zboží, které si zákazník může, ale vůbec nemusí chtít koupit. Leták není adresný, je stejný pro všechny v daném místě a vychází z předpokladu, že řadu z inzerovaných věcí by si zákazník v tomto období stejně někde koupil, tak proč mu je nenabídnout právě u vás.
Naproti tomu e-mailový newsletter by měl být napsán tak a měl by obsahovat takové informace, aby oslovil právě toho, komu je zasílán. Takový newsletter nemůže obsahovat soupis vašich novinek nebo informace o rozšíření vašich služeb – měli byste mít několik verzí odlišných podle pohlaví adresátů, jejich historie ve vašem obchodě apod.
Samozřejmě by měl graficky odpovídat nejen adresátům, ale také svému účelu. Pokud máte e-shop zaměřený na chytré telefony, musí být i newsletter těmto technologiím přizpůsobený.
Nejlepším způsobem, jak vytvořit kvalitní newsletter, je nabídnout zákazníkovi informace, které hledá, a ještě něco navíc. Vyplatí se nabídnout i takové informace, které nelze koupit nebo které s vašimi produkty přímo nesouvisejí. Zjistěte, co vaši zákazníci potřebují, a nabídněte jim to – šance na přečtení newsletteru tím výrazně zvýšíte.
Správný newsletter není až na výjimku několika sektorů, například médií, pravidelně se opakujícím soupisem novinek za uplynulý týden. Je to nástroj pro posílení vztahů se zákazníky, proto je důležité dát zákazníkovi najevo, že znáte jeho potřeby a že je pro vás důležitý právě on.
V období letních dovolených nabídnete jiné produkty svým zákazníkům, kterým je okolo dvaceti let, a jiné rodinám s dětmi. Dejte najevo, že znáte potřeby těch, kterým píšete.
V neposlední řadě je dobré zachovávat zásady slušnosti i v případě, že se zákazník rozhodne vaše novinky neodebírat. Nekomplikujte mu cestu k realizaci jeho rozhodnutí a umožněte mu odhlásit se jedním proklikem přímo z newsletteru. Nenuťte ho složitě editovat nastavení a odhlášení provést až v pátém kroku.
Články a informace zveřejněné na stránkách ziskweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel ziskweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách - ziskweb.cz.
zdroj:Štítky: internet, eshopy, reklama
Současná moderní doba klade na firmy a podnikatele vysoké nároky. Drtivá většina zákazníků totiž používá internet k vyhledávání…
Moderní doba vyžaduje používání moderních prostředků. Ačkoliv se to může většině čtenářů zdát jako zbytečná ztráta času,…
V dnešní době, kdy se zvyšuje nezaměstnanost a je ekonomická krize, není jednoduché vydělat peníze. To platí zejména pro…
Email je fenoménem poslední doby a vytlačuje klasickou pozemní poštu a korespondenci. Proto neuškodí si uvědomit, jaké základní…
I když většina současné obchodní komunikace se přesunula do online světa, zůstávají schůzky a osobní styk základním kamenem…
Reklama je důležitou součástí podnikání. V dnešní obrovské konkurenci v jakémkoliv odvětví se ukazuje, že kvalitně udělaná…
Registrace do firemních katalogů je jedním z kroků SEO, tedy optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Co…
Z 1296 kontrolovaných e-shopů 80 % z nich porušovalo zákonem dané povinnosti, vyplývá ze souhrnné zprávy…
Doménové jméno je jedním z parametrů, které ovlivňují vaši úspěšnost na poli internetu. Jak moc důležitá je pro váš byznys?Jak…
.
Prodej družstevního bytu, přesněji řečeno převod družstevního podílu na bytové jednotce za úplatu, má svoje pravidla. Nejinak je tomu v případě zdanění…
Od 28.2.2021 je státem spuštěn nový portál Moje Daně (na mojedane.cz), který má funkci online finančního úřadu. Co všechno nabídne a co to pro daňové poplatníky…
V rámci podpory boje proti Covid-19 rozhodla česká vláda o změně sazby DPH u respirátorů. Podle hlavní hygieničky by měli lidé respirátory používat na…
Reklamní odkaz Náš tip.
Studenti vždy patřili do skupiny, která byli relativně kvalitními a levnými…
Práce a podnikání | RedakcePo práci z domova touží mnoho lidí. Jenže mnoho z nich už nevidí, že se zde skrývá…
Práce a podnikání | RedakceUvažovali jste někdy o tom, že si pořídíte auto na leasing? Co všechno se dá vlastně…
Půjčky | RedakceKupujete nebo prodáváte dům či byt? Počítejte s tím, že bez daňového přiznání se…
Daně | RedakceS každým rokem přibývá počet lidí, kteří se potýkají s exekucemi. Do této situace…
Půjčky | RedakceStudenti vždy patřili do skupiny, která byli relativně kvalitními a levnými…
Práce a podnikání | RedakceProdej družstevního bytu, přesněji řečeno převod družstevního podílu na bytové…
Bydlení | RedakcePo práci z domova touží mnoho lidí. Jenže mnoho z nich už nevidí, že se zde skrývá…
Práce a podnikání | RedakceS každým rokem přibývá počet lidí, kteří se potýkají s exekucemi. Do této situace…
Půjčky | RedakceProdej družstevního bytu, přesněji řečeno převod družstevního podílu na bytové…
Bydlení | RedakceV rámci podpory boje proti Covid-19 rozhodla česká vláda o změně sazby DPH u respirátorů.…
Daně | RedakceNa plyn přešlo v posledních desetiletích tisíce domácností. Vytápění domu plynovým…
Bydlení | Redakce